Menu
O mnie Kontakt

Czy można ułożyć linię w Tetrisie, gdy ktoś złośliwie dobiera nam najgorsze możliwe klocki?

W artykule przedstawiono badania dotyczące gry Tetris w kontekście ataków adversarialnych. Autorzy opisują, jak można wykorzystać techniki uczenia maszynowego do tworzenia strategii, które mogą wprowadzać w błąd algorytmy sterujące grą. Dzięki zastosowaniu odpowiednich algorytmów, możliwe staje się manipulowanie klockami Tetrisa w taki sposób, że ich rozmieszczenie w polu gry staje się nieprzewidywalne dla przeciwnika. W tym kontekście artykuł porusza istotne zagadnienia dotyczące etyki w AI oraz implikacje, jakie mogą z tego wynikać. Autorzy zwracają uwagę na to, jak łatwo można wprowadzić w błąd nie tylko algorytmy, ale też ludzi, przez co doskonale ilustrują potrzebę rozważnych działań w rozwoju technologii w dzisiejszym świecie. Ten przypadek Tetrisa jest doskonałym przykładem na to, jak sztuczna inteligencja może być zarówno narzędziem, jak i zagrożeniem, w zależności od sposobu, w jaki zostanie wykorzystana.