Menu
O mnie Kontakt

Artykuł Erika W. Bailey'a omawia niesamowity temat alt textu poprzez pryzmat gry w Dungeons & Dragons. Autor podkreśla, jak gra ta nauczyła go nie tylko kreatywności, ale również umiejętności niezbędnych do efektywnego pisania opisu alternatywnego. Alt text, czyli alternatywny tekst, jest kluczowy dla dostępności w sieci, ponieważ pozwala osobom niewidomym lub niedowidzącym zrozumieć zawartość obrazów. Bailey przywołuje różne doświadczenia z sesji gry, które pokazują, że opisując coś, musimy wziąć pod uwagę percepcję odbiorcy. Prawidłowe użycie alt textu może znacznie poprawić doświadczenia użytkowników i sprawić, że treści będą bardziej dostępne. W kontekście pisania, autor sugeruje, żeby osoby tworzące treści myślały o tym, kto jest ich odbiorcą i co chcą, aby on poczuł lub zrozumiał, patrząc na dany obraz.