Menu
O mnie Kontakt

Artykuł omawia, jak zespół id Software wykorzystał technologię stworzoną na potrzeby gry Commander Keen do rozwinięcia znanej serii Wolfenstein 3D. Opisuje różne etapy produkcji, wyzwania i innowacje, które miały miejsce podczas tworzenia tej przełomowej gry. W artykule podano szczegółowe informacje na temat silnika gry, który pozwolił na dynamiczne renderowanie trójwymiarowych przestrzeni w czasie rzeczywistym, co było ogromnym krokiem naprzód w porównaniu do ówczesnych gier. Wspomniano również o zastosowanych technikach, takich jak ray casting, które umożliwiły graczom eksplorację skomplikowanych poziomów. Na końcu omówione są konsekwencje, jakie miało wydanie Wolfenstein 3D dla przyszłości gier komputerowych oraz wpływ, jaki wywarło na inne studia deweloperskie. Cały artykuł stara się ukazać nie tylko aspekty techniczne, ale także kreatywność i pasję zespołu, która przyczyniła się do sukcesu gry.