Menu
O mnie Kontakt

Artykuł autorstwa Drew Devaulta, zamieszczony w styczniu 2020 roku, porusza temat wydajności oraz efektywności użytkowników komputerów. Autor omawia problem spowolnienia doświadczeń związanych z używaniem komputerów oraz różne czynniki, które przyczyniają się do tego. W swojej analizie, Drew wskazuje na różnicę pomiędzy szybkością działania programów a ich ogólną użytecznością. Zwraca uwagę, że często skupiamy się na tym, jak szybko coś może się wykonać, a zapominamy o tym, jak bardzo użyteczne i intuicyjne są narzędzia, które tworzymy. Znajduje miejsce na krytykę istniejących rozwiązań, które choć już wydają się szybkie, w rzeczywistości nie spełniają wymagań użytkowników. Zdecydowanie wzywa do przemyślenia, co oznacza „szybkie” w kontekście programowania oraz projektowania interakcji z użytkownikiem, a także wskazuje na potrzebę stworzenia bardziej pragmatycznych aplikacji. W końcowej części artykułu autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat przyszłości programowania oraz tego, w jaki sposób można zharmonizować szybkość i użyteczność, aby lepiej służyły one użytkownikom w codziennym życiu.