Jak to jest być niezależnym developerem i tworzyć gry i programy na Maca? - jest ciężko...
W artykule Nathalie Lawhead podjęła temat przeszłości i przyszłości gier artystycznych w kontekście zmian w systemie operacyjnym Apple, zwłaszcza po wydaniu macOS Catalina. Opisuje, jak zmiany te wpłyną na dostępność gier, które są często wrażliwe na zmiany technologiczne oraz sposoby, w jakie artystom trudno się przystosować. Lawhead analizuje, co te zmiany oznaczają dla niezależnych twórców oraz dla samego medium sztuki w grach. Wspomina także o potencjalnych rozwiązaniach i alternatywach, które mogą pozwolić na kontynuację innowacji w tej dziedzinie, w obliczu rosnącej dominacji mainstreamu w branży gier. Całość artykułu jest refleksją na temat wartości i przyszłości gier artystycznych, które często są twórcze i przełamują utarte schematy, ale muszą zmierzyć się z rzeczywistością zmieniającego się rynku technologicznego.