Menu
O mnie Kontakt

Artykuł autorstwa Lenny'ego Rachitsky'ego pod tytułem 'Lessons From Going Freemium: A Decision-Making Framework' omawia zalety i wady modelu freemium w kontekście podejmowania decyzji przez przedsiębiorstwa. Autor przytacza przykład firmy, która zdecydowała się na wprowadzenie tego modelu i dzieli się kluczowymi wnioskami, które można z niego wyciągnąć. Freemium, jako strategia, pozwala użytkownikom na korzystanie z podstawowych funkcji produktu bez opłat, co może przyciągać dużą liczbę użytkowników. Jednak do osiągnięcia sukcesu konieczne jest zrozumienie, którzy użytkownicy są gotowi zapłacić za płatne funkcje, a także umiejętne zarządzanie ich doświadczeniami. Ważne jest również zbudowanie silnej społeczności i utrzymanie zaangażowania użytkowników, co może przyczynić się do konwersji na płatne plany. Autor rekomenduje przeanalizowanie rynku i odpowiednie segmentowanie użytkowników, aby wprowadzenie modelu freemium było jak najbardziej efektywne.