Poszukiwanie najkrótszej drogi do celu wg algorytmu "A*"
W artykule na stronie Red Blob Games autor dokładnie opisuje algorytm A* (A-star), który jest często wykorzystywany w informatyce do znajdowania najkrótszej ścieżki w różnych kontekstach, takich jak gra komputerowa czy aplikacja. Algorytm A* łączy zarówno cechy algorytmu Dijkstry, jak i heurystyki, co umożliwia efektywne poszukiwanie optymalnych rozwiązań. Kluczowym elementem A* jest użycie funkcji kosztu, która ocenia, jak blisko jesteśmy celu, a także potencjalnych kosztów do niego. Obliczenie właściwego kosztu węzła pozwala algorytmowi wybrać najlepszą możliwą trasę. Autor także omawia różne przykłady wizualne, które pomagają zrozumieć, jak algorytm działa w praktyce. Na końcu artykuł podaje również zastosowania A* w otwartym świecie gier oraz w robotyce, pokazując jego uniwersalność i wszechstronność w rozwiązywaniu problemów związanych z nawigacją.